Synpunkter och felanmälan
Synpunkter och förslag på förbättring
Om du vill framföra synpunkter, frågor eller förslag på förbättring till oss på Trosa kommun ska du fylla i e-tjänsten på trosa.se/synpunkterÖppnas i nytt fönster.
Felanmälan av gator, gatubelysning, skadegörelse och klotter
- Vanlig felanmälan görs via trosa.se/felanmalanÖppnas i nytt fönster. Det går också bra att ladda ner appen ”Felanmälan Trosa kommun” via AppStore eller Google Play. Observera att ärenden med synpunktskaraktär inte hanteras i vår felanmälan.
- Vid akuta ärenden (uppenbar fara för tredje man), kontakta Trosa kommuns kontaktcenter 0156-520 00.
- Vid akuta ärenden (uppenbar fara för tredje man) utöver kontorstid, kontakta Trobos jourtelefon 070-335 33 55. Numret går att nå dygnet runt.
Jag har gjort en felanmälan, men felet är fortfarande inte åtgärdat
Det tar upp mot fem arbetsdagar innan vi behandlar och svarar på ditt ärende. Har du lämnat korrekta kontaktuppgifter så återkopplar vi när problemet är åtgärdat. Om det är ett fel som behöver utredas eller inspekteras på plats kan det ta lite längre tid innan det är i sin ordning igen.
Felanmälan och jour för vatten och avlopp
Vid driftstörning i det kommunala vatten- och avloppsnätet ska Trotab kontaktas. Deras nummer går att nå dygnet runt, tel 0156-350 650. Läs mer om hur du går tillväga om du har problem med ditt kommunala vatten och avlopp.
Felanmälan återvinningsstation
Trosa kommun ansvarar för återvinningsstationerna i kommunen och de driftas av vår entreprenör Telge Återvinning. Om en återvinningsstation behöver en extra tömning eller om det är skräpigt och behöver städas – kontakta Trosa kommuns Kontaktcenter på 0156-520 00, eller trosa@trosa.se.
Felanmälan mötes- och samlingslokaler samt idrotts- och fritidsanläggningar
Kontakta Trobo om du vill felanmäla någon av våra lokaler eller anläggningar. Maila din felanmälan till felanmalan@trobo.se. Vid akuta ärenden ring Trobos jourtelefon 070-335 33 55. Numret går att nå dygnet runt.
Felanmälan och felsökning Trofi, Trosa fibernät AB
Har du problem med din anslutning till internet, tv eller någon annan tjänst kontaktar du alltid din tjänsteleverantör för felanmälan. De hjälper dig att komma tillrätta med problemet och kontaktar vid behov oss på Trofi för vidare gemensam felsökning. Läs mer om felsökning och felanmälan Trofi.
Brådskande? Ring 112
- Nödnummer 112
- Informationsnummer 113 13
- Polisen 114 14
- Sörmlandskustens räddningstjänst
Växel: 0155-24 75 00
raddningstjansten@nykoping.se
www.skrtj.se